dimecres, 20 de maig del 2015

Autoavaluació final

Autoavaluació final
Que he aprés?
Aquesta assignatura esta plantejada d’una manera que fa possible que pugues involucrar-t'hi i per tant aprendre , o no involucrar-t'hi i simplement fer el justet per intentar aprovar. Jo personalment m’hi he involucrat molt i he aprés moltíssim. El que considere més valuós de tot el que he aprés és tot allò relacionat amb els mètodes d’educació. Després de fer aquesta assignatura tinc més ganes que mai de dedicar-me a la docència per intentar canviar la manera en què està plantejada l’assignatura d’educació física als instituts. Els diferents mètodes utilitzats durant el curs per avaluar m’han agradat molt i tinc molt clar que si sóc professor algun dia els utilitzaré, ja que me n'he adonat de tots els inconvenients que tenen els exàmens tipus test.
Una cosa que utilitzaré segur en els meus alumnes és la tècnica de treball cooperatiu que hem utilitzat per avaluar el tema 4, és a dir, el Puzzle d'Aronson. Em pareixen molt interessants tots els mètodes de treball en grup, ja que això és el que trobarem en la vida real. De fet, en la majoria de feines treballes amb altra gent i per a ser competent has de saber treballar en equip. Aquest mètode em recorda les carreres de bici on la marca d’un equip de 7 ciclistes és la que fa qui arriba el 5è, per tant no serveix de res si un és molt ràpid i arriba el primer, ja que la marca que se li quedarà és la del company que arribe 5è, el que ha de fer aquest corredor és ajudar els companys més lents per a que tot l’equip arribe abans. El mateix passa amb aquesta tècnica, els que tinguen més facilitat per entendre les ideologies han d’ajudar els que els costa més.
També vaig aprendre molt en la lectura de Daniel Pennac Mal d’escola, que em pareix un llibre que hauria de llegir qualsevol persona que vol dedicar-se a la docència. A més em va parèixer molt revelador que ens avaluara la lectura de dos formes diferents, fent l’examen de V o F, i fent una posada en comú de lectures d’un fragment que ens haguera paregut interessant, açò em va fer veure que hi ha maneres molt més significatives d’avaluar que les proves escrites, perquè en les presentacions cadascú va fer una cosa diferent, que ens va servir a tots per profunditzar més en el llibre. Aquesta manera d’avaluar també la utilitzaré, i crec que quan siga professor mai ficaré exàmens de V o F ni tipus test, perquè m'he adonat que aquests exàmens que portem fent durant tota l’escolaritat sols serveixen per veure quin alumne te més capacitat de memoritzar i no ajuden gens a pensar ni raonar per u mateix.
Per altra banda, un altre treball en què vaig aprendre molt va ser en l’assaig sobre que és educar. Vaig aprendre molt realitzant-lo, però sobretot vaig aprendre realitzant les avaluacions de l’assaig a dos companys i llegint les avaluacions que m’havien fet a mi. El llibre que em vaig llegir per fer aquest assaig, El valor de educar de Fernando Savater, em va agradar molt i, encara que sols havíem de llegir-nos el pròleg i el capítol dos, vaig acabar llegint-me’l tot. Aquest és un tema que m’interessa moltíssim ja que entendre que és educar i conèixer les maneres de fer-ho és essencial perquè una societat es desenvolupe correctament. Durant aquest curs he aprés a valorar més l’educació, ara considere que és una ferramenta que hem d’utilitzar de la millor manera possible per aconseguir un món millor. Després de llegir-me aquest llibre vaig estar mirant entrevistes que li havien fet a Fernando Savater i d’ell també he aprés coses sobre educació.
També vaig aprendre molt del treball dels pòsters sobre les concepcions del cos i del moviment. Em va agradar sobretot que cada grup fóra lliure de triar el tema que volguera. El meu grup el va fer sobre les barbies; el masclisme que existeix actualment en la societat em pareix un tema en què cal aprofundir, ja que considere que és el problema actual que afecta a més persones en el món, i per tant el que és més important combatre. Cada grup va triar un tema que li motivava i per això tots es van involucrar, i el dia de les exposicions tots vam poder gaudir i aprendre molt amb l’experiència.
Per últim, també vull dir que he aprés molt dels blocs dels meus companys. Que cadascú tinguera llibertat per escriure el que volguera en el seu bloc, ha fet que la gent parlara dels temes que més els agradaven i de què més en sabien, i açò feia que la gran majoria dels blocs foren molt interessants. Si en lloc de donar aquesta llibertat, s’hagueren marcat els temes de què calia parlar en cada post, açò haguera fet que els participants escrigueren coses que no els atragueren i que ho feren amb desgana. Crec que plantejar el bloc així és un encert de què tots hem pogut aprofitar-nos per aprendre.
Creant el meu bloc també he aprés, hi he parlat de coses que em preocupaven i no m'he limitat a repetir el que es deia a classe. Per això, encara que no tinga molts post, crec que els que tinc estan molt treballats. Al bloc he parlat sobretot de l’educació i en menor mesura del masclisme. Fent els post he pogut profunditzar sobre aquests dos temes, que ja em pareixien importants abans de començar l’assignatura, i que ara encara m'ho semblen més. Continuaré pujant post al bloc una vegada acabe l’assignatura, perquè m’ha agradat el fet de compartir amb la gent l’opinió personal sobre aquests temes, i segur que en el futur em serà útil per consultar informació.
En conclusió, en esta assignatura he aprés molts mètodes d’avaluació i d’ensenyança, que segur que em seran molt útils en el futur, ja que tinc pensat dedicar-me a la docència i per això estic molt satisfet de tot el que he aprés.




Que he fet per aprendre?
Com ja he dit abans, en aquesta assignatura m’he involucrat molt des de el principi perquè el contingut em va motivar des del primer moment.
Al començament del curs, el professor ens va deixar triar la manera d’avaluació; podies triar no anar a classe i fer un examen final, o fer un seguiment de l’assignatura assistint a classe i fent els treballs. Jo vaig triar fer el seguiment de l’assignatura, i a més he fet el bloc, aquesta decisió crec que va ser molt encertada, perquè si no haguera assistit a les classes estic segur que no haguera aprés tant com he aprés. Durant el curs he assistit a totes les classes i crec que he aprofitat molt eixe temps. La manera de donar les classes fa que en la majoria de casos els alumnes siguen els protagonistes i els anima a participar-hi . Açò ha fet que les classes foren molt més amenes i que tots poguérem dir la nostra opinió sobre el que estaven parlant. Durant les casses, hi he participat i he estat atenent, i gràcies a això he pogut reflexionar i profunditzar sobre temes a què abans no havia donat importància. En ocasions no he participat tant com m'haguera agradat, perquè a vegades tenia la meua opinió sobre el que estàvem parlant però per vergonya a parlar en public no participava. Aquest es un dels aspectes que haig de millorar en el futur, però estic segur que ho aconseguiré. De la meua part he posat molt d’interès en l’assignatura i en cada treball o activitat i crec que aquesta ha sigut la clau d'haver aprés tot el que he aprés





Que he fet perquè els altres aprenguen?
Des de el primer dia he intentat compartir els meus coneixements o les meus pensaments amb la resta de la classe, ja siga per mitjà del bloc o en la participació en les classes. Al bloc he intentat posar coses que em paregueren interessants per als meus companys i no m'he limitat a repetir el que s’havia dit a classe; pense que llegint el meu bloc els meus companys hauran aprés moltes coses.
El tema 3 de les justificacions del moviment em va agradar molt i vaig entendre ràpidament el llibre de P.J Arnold, Educació física moviment i currículum i l’article Sobre el valor educatiu dels continguts de la educació física de Jose Devís i Carmen Peiró. Açò va fer que sabera contestar les preguntes de l’examen prompte i poguera ajudar els companys que no ho havien entès tant bé. Durant les setmanes prèvies a l’examen, molts companys em van preguntar qüestions sobre els textos i sobre les preguntes; a tots ells els vaig intentar explicar el millor possible tot el que sabia i vaig compartir amb ells les respostes que havia fet. Els dies abans de l’examen, quan em vaig tornar a llegir les respostes, les vaig intentar perfeccionar un poc i quan ja creia que estaven perfectament contestades les vaig pujar al bloc perquè tots els companys pogueren resoldre els seus dubtes i els servira de guia per fer ells les seues pròpies contestacions. En aquesta activitat en particular la gent va mostrar molt d’interès per entendre els textos, ja que sabien que hi hauria una prova escrita i hi volien estar preparats . Açò va provocar que els dies abans de l’examen molta gent em plantejara els seus dubtes i em demanara que els passara les meues preguntes o algunes d’elles, a tota eixa gent li vaig posar a la seua disposició tot el que necessitaven, i crec que els vaig ajudar molt a acabar de comprendre aquest textos que en un principi tant els havien costat d’entendre. Els textos van costar especialment a molta gent, en part potser perquè utilitzen un vocabulari a què no estem molt acostumats, però com bé va dir el professor un dia a classe, nosaltres estem en el nivell més alt d’ensenyament, i per tant hem de ser capaços d’entendre tot tipus de textos.


En els treballs que hem realitzat en grup sempre he intentat que eixiren el millor possible, ajudant als meus companys i intentant explicar-los les meus idees perquè quedara un treball ben fet, com és en el cas del pòster o de la posada en comú d’idees, quan ens vam ajuntar els grups d’experts en el treball cooperatiu de les ideologies. En aquest treball vaig ajudar molt els meus companys a desenvolupar la resposta a les preguntes que calia contestar, ja que vaig triar un tema en el qual estic molt interessat i del que m’he informat molt.
En conclusió, he ficat tot de la meua part per compartir els meus coneixements amb els companys i crec que ho he aconseguit, i per això estic molt satisfet del que he fet perquè els altres aprenguen


De què m’ha servit el que he aprés, el que he fet per aprendre i el que he fet perquè els altres aprenguen?
Com he comentat anteriorment, tot açò m’ha servit per valorar molt més la importància d’una bona educació en la societat.
Considere que, de tot el que he aprés, el que més em servirà en el futur és conèixer els diferents mètodes utilitzats durant el curs per avaluar. Perquè quan em dedique a l'ensenyament els tindré presents, i crec que l’educació guanya molta qualitat quan avalues els alumnes de manera correcta i no et limites als mateixos exàmens de sempre. En cada tema el nostre professor ens ha avaluat d’una manera diferent i totes les maneres m’han agradat molt, així que espere poder tindre l’oportunitat d’utilitzar-les en els meus futurs alumnes, ja que gràcies a tot açò, ara tinc més ganes que abans de dedicar-me a la docència.
El que he fet per aprendre m’ha servit per complir els objectius i haver pogut fer uns treballs del resultats dels quals estic molt satisfet. Si aquesta assignatura no m’haguera mantingut la motivació des de el primer dia, no haguera aprés tant ni n'haguera pogut fer un seguiment d’aquesta qualitat. Gràcies a complir amb tots els treballs manats, d'haver assistit a totes les classes i d'haver-m'hi involucrat, al final de curs tindré bona nota, però, per damunt de la qualificació, el que més m'ha servit són tots els coneixements i experiències que m’emporte i que els duré amb mi tota la vida. Açò és el més valuós d’haver fet el que he fet per aprendre i estic molt content del tot el que m’ha aportat. Gràcies a haver cursat aquesta assignatura seré un millor professor.
El que he fet perquè els altres aprenguen m’ha servit per compartir les meues idees i els meus coneixements. Per una altra part, haver ajudat els meus companys des del principi ha fet que quan he necessitat que algú m’explicara alguna cosa, molts han intentat ajudar-me. Haver facilitat la feina als meus companys ha fet que ells me la facilitaren a mi. Durant el curs em realitzat molts treballs en equip i açò fa que augmente molt la companyonia i milloren els relacions entre nosaltres. Crec que aprendre a treballar en equip és fonamental, ja que en la majoria de faenes cal treballara amb altra gent, i educar d’aquesta manera crec que és un encert i que en tots els centres educatius s’haurien d’aplicar aquest tipus de metodologies.
En conclusió, tot el que he fet m’ha servit per aprendre a ser millor educador.

Jo m’autoqualificaria amb un 9, ja que pense que la meua aportació tant en grup com individual ha sigut excel·lent.

Després d’haver fet aquesta autoavaluació, sols volia mostrar el meu agraïment a tots els que heu fet possible que aquesta assignatura fóra tant profitosa i espere que entre tots puguem millorar el sistema educatiu actual i intentar canviar les coses.
Moltes gràcies i fins aviat.



1 comentari:

  1. Enhorabona! Has fet un treball molt complet i exhaustiu. T'invitaria a que, a més a més, aprofundires en la teua experiència personal. A voltes volem comprendre el que passa "fora", mentres que la meua propia experiència pot aportar molts i molt interessant significats al que faig i el que vull fer.

    ResponElimina